Papildai Lieknėjimui – Ar Jie veiksmingi?

Skaitymo laikas: 4 – 6 min.

dieta pries ir po Kai svoris pamažu didėja, tai – ženklas, kad valgome per daug ir per mažai išeikvojame energijos. Jeigu yra sutrikęs virškinimas ar medžiagų apykaitą lemiančio kokio nors organo veikla, pirmiausia reikia koreguoti mitybą. Kai prasčiau virškinamas maistas, didėja apetitas, lėtėja medžiagų apykaita, kaupiasi toksinai. O to pasekmė – svorio didėjimas. Anot specialistų, pirmiausia reikėtų išsiaiškinti medžiagų apykaitos lėtėjimo priežastis, tada jau galima skirti gydymą, maisto papildus ir kt. Liekninamieji maisto papildai nedaro stebuklų, bet tinkamai parinkti gali palengvinti kovą su antsvoriu. Pavyzdžiui, papildai su gvaraninėmis paulinijomis mažina apetitą, greitina medžiagų apykaitą. Papildai su kofermentu Q10 reguliuoja medžiagų ir energijos apykaitą, padeda deginti riebalus ir kt. Preparatai su chromu normalizuoja riebalų, angliavandenių ir baltymų apykaitą, reguliuoja cukraus kiekį kraujyje, todėl nekamuoja alkio priepuoliai, saldumynų noras. Anot mokslininkų, nepatartina ilgą laiką vartoti liekninamųjų maisto papildų, ypač neleidžiančių organizmui pasisavinti riebalų, -organizmas prie jų pripranta ir nenori pats virškinti ir jų skaidyti. Ypač pavojinga piktnaudžiauti maisto papildais ar arbata, skatinančiais išsiskirti skysčius. Svorį verčiau reguliuokite sportuodama ir mažindama kalorijų kiekį.

Liekninamieji maisto papildai gali šiek tiek padėti šalinti priežastis, kurios trukdo išsaugoti normalų kūno svorį ir geriau jaustis. Jie gali pagreitinti medžiagų apykaitą, šiek tiek paspartinti riebalų deginimą, suteikti sotumo, nuslopinti saldumynų norą ar numalšinti apetitą.

Liekninamieji maisto papildai skiriasi savo poveikiu. Vieni neleidžia organizmui pasisavinti riebalų, kiti pagreitina maisto medžiagų (riebalų, baltymų ar angliavandenių) apykaitą, treti ilgam suteikia sotumo ir mažina alkį arba skatina skysčių išsiskyrimą ir tuštinimąsi (pastaruosiuose yra laisvinamųjų medžiagų) ir pan.

Jei sumanėte lieknėti, pasirinkite jums tinkamiausią maisto papildą. Tačiau nederėtų pamiršti, kad vartojant bet kurį svorį mažinantį maisto papildą, būtina laikytis dietos (turite mažiau gauti kilokalorijų). Svarbiausia – sureguliuoti mitybą ir daugiau judėti. Kad neaugtų svoris, turite gauti tiek kalorijų, kiek išeikvojate. O jeigu norite, kad svoris kristų, turite Išeikvoti daugiau kalorijų nei gaunate. Deja, dar nėra pakankamai mokslinių įrodymų, kad maisto papildai mažintų svorį.

Tačiau tokius papildus reikėtų vartoti tik kaip pagalbinę lieknėjimo priemonę. Svarbiausia yra sureguliuoti mitybą ir daugiau judėti. Jeigu svoris auga mažai valgant ir daug judant, reikėtų pasikonsultuoti su endokrlnologu. Neretai antsvoris atsiranda sutrikus hormonų veiklai, dė skydliaukės, kasos ir kitų ligų. Taip pat dėl sutrikusios medžiagų apykaitos ar pašalintų kiaušidžių. Galbūt vartojate netinkamą hormoninę kontracepciją ir pan. Turi įtakos ir paveldimumas.

Motion Blur FrozenPirmiausia būtina keisti mitybą, sureguliuoti fizinį krūvį. Jei valgysite, kaip valgę, nejudėsite, jokie liekninamieji maisto papildai nepadės. Netgi gali pakenkti, jei yra sveikatos sutrikimų. Maisto papildus reikėtų parinkti individualiai, prieš tai nustačius svorio didėjimo priežastis. Žmogus turi Išsitirti kraują (bus nustatyta, kokių mineralų trūksta, koks cukraus ir cholesterolio kiekis kraujyje ir kt.), kasą, skydliaukę ir kt. Liekninamieji maisto papildai tėra pagalbinė priemonė. Tinkamai parinkti papildai gali padėti šalinti svorio didėjimo priežastis: nuslopinti stresą, pagreitinti medžiagų apykaitą, sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje.ir kt.

Linkusiems tukti tinka pūslėtųjų guveinių, trispalvių našlaičių, vingiorykščių arbata arba preparatai su jų ekstraktais (pavyzdžiui, „Menoline”). Preparatas „Mulberry” su baltųjų šilkmedžių lapų ekstraktu lėtina cukraus pasisavinimą, angliavandenių apykaitą, todėl sumažėja apetitas ir noras smaližiauti (palaiko pastovų kiekį kraujyje). Veiksmingai svorį padeda mažinti ir vaistažolių mišiniai su saldymedžių bei kiaulpienių šaknimis, arpučlų šakniastiebiais, rugiagėlių žiedais ir kt. Sakote, sočiausiai valgote vakare. Daugelis žmonių tik grįžę po darbo turi galimybę normaliai pavakarieniauti. Tokiu atveju per pietus suvalgykite tik, pavyzdžiui, nedidelę lėkštę sriubos, o vakare – troškintos žuvies ar vištienos su daržovėmis. Užkandžiams tinka vaisius arba mažas indelis lieso jogurto. Daugelis daro tą pačią klaidą: nevalgo pusryčių, dieną užkanda šalto maisto, o vakare sočiai prikerta. Per dieną būtina suvalgyti 2-3 šiltus patiekalus. Maitinkitės dažniau, bet po mažiau.

PrastaiPuiku (No Ratings Yet)
Loading...
  1. ,

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2018 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy