Skaitymo laikas: 2 – 3 min.

Kas yra kūno masės indeksas?

Kūno masės indeksas yra išvestinis dydis, parodantis žmogaus svorio ir ūgio santykį. Jis naudojamas nustatant nutukimo laipsnį, sekti dietos progresą ar tiesiog palyginti save su kitais žmonėmis. KMI žemesnis nei 18,5 rodo, kad jums trūksta svorio, nuo 18,5 iki 24,9 yra normalus diapazonas, kuriame turėtų būti dauguma sveikų žmonių. KMI didesnis nei 25 jau rodo, kad turite antsvorio. Daugiau nei 30 rodo nutukimą, o virš 40 – itin didelį nutukimą.

Kūno masės indeksas nėra absoliutus rodiklis, kuriuo turėtumėte vadovautis. Vieni jį kritikuoja, nes neatsižvelgiama į žmogaus lytį, sudėjimą, amžių ir rasę. Nepaisant to, KMI yra geras pradinis taškas norint nustatyti žmogaus fizinę būklę, jį paprasta apskaičiuoti ir lengva užsibrėžti tikslą siekant numesti svorio.

Kaip skaičiuojamas kūno masės indeksas? KMI formulė

KMI=clip_image002.gif, reikia savo svorį kilogramais padalinti iš ūgio pakelto kvadratu. Pav., ūgis 1,65m svoris 60kg. Taigi, 60 padalinta iš 2,72 (1,65×1,65) ir KMI bus 22

KMI limitai

KMI ne visada tinkamai reprezentuoja nutukimo lygį. Intensyviai sportuojantys žmonės turi didesnį raumenų sluoksnį, todėl jų KMI yra per daug sureikšmintas. Skirtingai, senyvo amžiaus žmonės praranda raumenų masę bei kaulų tankį ir jų KMI yra nuvertinamas, nors galbūt jų riebalų masė yra didesnė.

KMI lentelė

kmi-lentele

KMI lentelė

 

Žemiau pateikiama KMI lentelė, kurią galite atsispausdinti ir greitai rasti bet kurią svorio ir ūgio kombinaciją. Pavyzdžiui, jūsų ūgis 170cm, o svoris 64 kg. Lentelėje randame eilutę su 170cm ir žiūrime toliau į dešinę, kol randame 64kg (arba artimiausią šiam skaičiui). Susikirtimo vietoje pradedame kiltį į patį viršų, kol pirmoje eilutėje matome, kad KMI atitinka 22. Vadinasi svoris normos ribose.