J.P. Morganas

J.P. Morganas

Kartą paprastas žmogus priėjo prie JP Morgan’o (1837-1913) (bene žymiausio visų laikų bankininko) su voku rankoje ir pasakė:

“Pone, savo rankose turių SĖKMĖS FORMULĘ, kurią galių jums parduoti už 25.000$.”

JP Morganas atsakė: “Nežinau, kas parašyta tame voke, bet jeigu man patiks, sumokėsiu, kiek prašai.”

Milijardierius atplėšė voką, perskaitė, kas jame parašyta ir nieko netaręs padavė žmogui 25.000$

Voke buvo paprastas lapas su 2 eilutėmis:

1. Kiekvieną rytą užsirašyk visus darbus, kuriuos reikia padaryti tą dieną.
2. Atlik juos.

Kodėl darbų sąrašas toks svarbus sėkmei pasiekti?

darbu-sarasas

Darbų sąrašas

Sąrašas palengvina darbą smegenims. Vietoj to, kad nuolat galvotų apie galutinį tikslą, mūsų smegenys gali koncentruotis ties vienu dalyku, kuris yra paprastesnis ir jį pasiekti.

Jau 1927 m. psichologė Bluma Zeigarnik pastebėjo, jog padavėjos stebėtinai gerai atsimena klientų užsakymus, kol jie dar neparuošti. Vos tik klientai išeidavo, padavėjos beveik neįstengdavo prisiminti, koks buvo jų užsakymas. Šis efektas buvo pavadintas Zeigarniko efektu ir gali būti pritaikomas kitose gyvenimo srityse.

Gyvename informacijos pertekliaus amžiuje, kuriame kasdien susiduriame su šimtais įvairių dirgiklių. Šie dirgikliai švaisto laiką, kurį galėtumėte skirti savo sėkmei pasiekti. Susikurdami asmeninį darbų sąrašą padėsite sau nenuklysti nuo tikslo.

Ričardas Bransonas, žymus verslininkas ir inovatorius visą gyvenimą dirbdavo pagal darbų sąrašą. Jo sąrašai būdavo skirti įvairiems darbams atlikti:

  • sąrašas, kam paskambinti,
  • idėjų sąrašas,
  • įmonių sąrašas, kurias reikia įkurti,
  • sąrašas žmonių, kurie galėtų padėti

Kiekvieną dieną R. Bransonas peržiūri šiuos sąrašus ir pieštuku pažymi visus darbus, kuriuos atlieka. Taip jis mato, kaip įdėjos vystosi ir įgauna formą.

Ričardas Bransonas. Sėkmės formulė.

Ričardas Bransonas. Sėkmės formulė.

Ričardas Bransonas netgi sukurė sąrašą visiems, kurie irgi nori pradėti planuoti savo darbus, kaip jis.

Štai jo 10 patarimų:

  1. Užsirašykite visas idėjas, kurias tik turite, nesvarbu kokios beprotiškos atrodytų iš pradžių
  2. Visada nešiokitės užrašų knygelę
  3. Raskite metodą, kuri jums veiktų geriausiai. Varnelės, kryžiukai, rutuliukai, piešinukai, grafikai ir kitos vaizdinės priemonės.
  4. Sudarykite sąrašus net nedideliems darbams, kuriuos turite atlikti kiekvieną dieną.
  5. Kai atliekate mažą darbą, jį pažymėkite ar išbraukite iš sąrašo. Tai suteikia pasitenkinimo jausmą.
  6. Kurkite savo tikslus išmatuojamus. Taip žinosite, kada juos pasiekėte.
  7. Kurkite net labai tolimus tikslus. Pav. 2020 metams ar net 2050 metams. Ką norėtumėte būti tada jau pasiekę?
  8. Į sąrašus įtraukite ir asmeninius tikslus (pagerinti laikyseną, išmokti užsienio kalbą ir pan.), ne tik susijusius su verslu.
  9. Dalinkitės savo tikslais su kitais. Net jei kiti juoksis ir netikės, tai paskatins jus dar labiau siekti sėkmės.
  10. Išmokite atšvęsti pasiektą tikslą ir apdovanokite save kuo nors maloniu. Tada susikurkite naują tikslą.

Organizuotumas

Svarbiausia darbų sąrašo savybė – organizuotumas. Sugrupuoti į sąrašus darbai atrodo daug lengviau pasiekiami ir suteikia užtikrintumo jausmą. Matydami, ką jau esate atlikę ir kiek dar liko nuveikti jausitės susifokusavę į tikslą. Išbraukdami atliktus darbus iš sąrašo matysite, kad atliekate progresą, kuris motyvuos ir toliau dirbti.

Darbų sąrašą reikia suplanuoti. Atlikti tyrimai parodė, kad 15 min., skirtų planavimui, sutaupo 1 val darbo.

Pagerėjusi atmintis

Žmogaus atmintis ne tokia kaip kompiuterių. Ne visada viską galime prisiminti. Darbų sąrašas tampa tarsi išorinė papildoma atmintis, kuri suteikia teisę pamiršti kai kuriuos dalykus galvoje, bet jie visada liks popieriuje. Žmogaus trumpalaikė atmintis vidutiniškai gali išlaikyti tik 7 informacijos vienetus apie 30 sekundžių. Jeigu per dieną atliekate daugiau nei 7 darbus, neturėdami darbų sąrašo esate garantuotai pasmerkti nesėkmei. Norite treniruoti atmintį?

Produktyvumas

Rašydamiesi darbus į sąrašą, vėliau galite viską peržiūrėti ir pamatyti, kur švaistote daugiausiai laiko. Harvardo universiteto atlikta studija parodė, kad 90% vadybininkų švaisto laiką neturėdami jokios jo valdymo strategijos. Darbų sąrašas padeda susikoncentruoti į vieną veiksmą ir yra atsparus trukdžiams.

Turbūt kiekvienam yra buvę, kai susikaupus dirbant kažkokį darbą staiga suskamba telefonas. Dažniausiai pokalbis būna nereikšmingas ir tik sugaišina bei atitraukia nuo veiklos. Po skambučio galite visai pamiršti, ką prieš tai darėte, sugalvoti išsivirti kavos ir pan. Turėdami sąrašą iškart matote, kurioje vietoje nutraukėte darbus ir vėl tęsti nuo tos pačios vietos.

Motyvacija

Sėkmės formulės guru per seminarus dažnai darbų sąrašą įvardija kaip puikų motyvacijos įrankį, naudojamą išgryninti tikslus. Lengva pasakyti: “Noriu gauti paaukštinimą ir geresnę algą”. Tačiau tai labai nekonkretus tikslas. Susirašę visus veiksmus ir po vieną juos įgyvendindami, matysite, kad darote progresą ir tai skatins toliau siekti savo tikslo.

Taigi, pradėkite kurti savo darbų sąrašus jau šiandien. Nebūtina iškart pradėti nuo grandiozinių planų, tokių kaip uždirbti milijoną, pradžiai galima sugalvoti tikslą kaip sutaupyti daugiau pinigų ar numesti daugiau svorio. Vėliau galite kelti kartelę ir tikslus kelti aukštesnius, kol galiausiai rasite savo gyvenimo sėkmės formulę. Greitai pajusite, kad sumažėja dienos įtampa, padidėja organizuotumas ir dienoje turite daugiau laiko įvairiems darbams atlikti nei atrodė prieš tai.