Baseinai: Vandens Procedūros, Nauda Sveikatai

Skaitymo laikas: 6 – 10 min.

UnderwaterPačiu įvairiausių vandens procedūrų siūlo daugelis sveikatingumo centrų, sanatorijų, gydyklų, net sporto klubų. Kai kuriomis jų galime pasilepinti ir savo namų vonioje.

Hidroterapijos nauda
Vandens procedūros nuo seno laikomos vienu veiksmingiausių sveikatos gerinimo ir sugrąžinimo, streso malšinimo, kūno puoselėjimo būdų. Negana to – jos dar ir labai malonios. Turbūt nerasime moters, kuriai nepatiktų panirti į šiltą mineralinio vandens vonią ar baseiną…

Mūsų kūno paviršiuje yra daugiau nei 600 biologiškai aktyvių taškų, kurių kiekvienas susijęs su tam tikrais vidaus audiniais ar organais. Šiuos taškus dirginant ar kitaip stimuliuojant gerėja organizmo veikla. Be to, viename kvadratiniame mūsų odos centimetre yra 100-200 skausmo, 12-15 šilumos, apie 25 slėgio jutimo receptorių ir maždaug 200 tūkst. kapiliarų. Kai panyrame į mineralinio vandens vonią, apsiliejame dušu ar plaukiojame baseine, visus šiuos taškus ir receptorius veikia vandens temperatūra, slėgis, ištirpusios mineralinės druskos… Vandenyje kūnas palengvėja, atsipalaiduoja raumenys, aktyviau susitraukinėja kapiliarai, greičiau cirkuliuoja kraujas, paspartėja medžiagų apykaita, kinta širdies veikla, arterinis ir veninis kraujospūdis. Atsipalaidavus kūno raumenims, slopsta ir psichologinė įtampa, todėl vandenyje žmogus neįtikėtinai gerai pailsi.

Mineralinio vandens vonios
Natūralaus mineralinio vandens vonios daromos mūsų kurortuose Druskininkuose, Birštone, Palangoje, Likėnuose. Čia toks vanduo išgaunamas iš žemės gelmių. Poliklinikose ir privačiose klinikose mineralinio vandens vonios daromos dirbtiniu būdu, t.y. gėlą vandenį prisotinant mineralinių druskų. Ir natūralaus, ir mineralizuoto vandens vonios kūną veikia taip pat. Vonių poveikis priklauso nuo druskų koncentracijos ir vandens temperatūros.

Pirmiausia vonioje kūnas palengvėja, atsipalaiduoja raumenys, šiek tiek sumažėja arterinis kraujospūdis. Druskingas vanduo dirgina odos receptorius, didina jos elastingumą, o mineralinės medžiagos, patekusios į kraują, skatina sveikimo procesus, organizmas tampa atsparesnis žalingam aplinkos poveikiui. Vėsesnės vonios tonizuoja, stimuliuoja širdies ir kraujagyslių, nervų sistemos veiklą. Šiltos – ramina, malšina skausmą, gerina miegą.

The Boy in the WaterMineralinio vandens vonios labai tinka sergantiesiems širdies ir kraujagyslių, virškinimo, kvėpavimo organų, sąnarių, odos, ginekologinėmis ligomis, jomis gydomi kai kurie medžiagų apykaitos sutrikimai, pavyzdžiui, nutukimas. Mineralinio vandens poveikį dar sustiprina sūkurinės masažinės srovės, įrengiamos specialiose voniose. Jos, beje, labai tinka ir celiulito profilaktikai.
Mėgstančiosioms įsiberti saują kvapios druskos į vonią namie reikėtų pasakyti, kad tokia nė iš tolo neprilygsta gydomajai mineralinei voniai. Norint gauti gydomąjį poveikį, 200-300 l vandens vonioje reikėtų ištirpinti 2-3 kg jūros druskos.

Maudynės su kaskadomis
Jose vanduo paprastai krinta iš dviejų trijų metrų aukščio. Kartais sudaromos kelios nevienodo stiprumo srovės. Savo galia jos prilygsta 3-5 balų stiprumo jūros bangai. Krisdamas vanduo masažuoja kūną, aktyvina vidaus organų veiklą, kraujotaką, kvėpavimą, gerina medžiagų apykaitą. Gerai malšina kaklo, pečių juostos, nugaros skausmus. Be to – mažina nuovargį, didina darbingumą. Maudymasis po kaskadomis padeda gydyti nervų sistemos, sąnarių ligas,

mažinti antsvorį ir nutukimą, gali pagelbėti sergant virškinamojo trakto, širdies ir kraujagyslių ligomis. Netinka sergantiesiems cukriniu diabetu, tiems, kurių padidėjęs arterinis kraujospūdis.

Vertikaliosios vonios
Vienas geriausių būdų įvairios kilmės nugaros skausmams šalinti. Skiriamos po stuburo operacijų, sergant stuburo osteochondroze, šiam iškrypus. Vertikalioji vonia -tai maždaug 10-20 m2 kelių gylių baseinas, kuriame žmogus ar žmonių grupė atlieka tam tikrus pratimus. Nelygu pasirinkta metodika, pratimai iš pradžių gali būti atliekami stovint, paskui kybant ant specialaus įtvaro, iki pusės pasinėrus vandenyje. Kybant stuburas tempiamas, atsipalaiduoja nuo netaisyklingos laikysenos ar netinkamos slankstelių padėties įsitempę ir skaudami raumenys. Po kelių tokių procedūrų pamažu grįžta stuburo lankstumas, mažėja skausmas, ligoniui bent iš dalies sugrįžta judesių laisvė.
Dažnai šios procedūros atliekamos baseinėliuose su mineraliniu vandeniu, todėl be pagrindinio gydomojo vonios poveikio, organizmą teigiamai veikia vandenyje ištirpusios mineralinės druskos.

Drėgnosios pirtys
Kaitinimasis pirtyje – ne tik švarinimosi, bet ir sveikatos gerinimo procedūra. Garinėje pirtyje greitėja kraujo paytaka, todėl širdis ir smegenys geriau aprūpinamos deguonimi. Įšilusiame kūne pagerėja medžiagų apykaita, vidaus organų darbas, suintensyvėja prakaitavimas, vadinasi, ir nuodingųjų medžiagų šalinimas iš organzi-mo. Kvėpuojant karštu oru, kvėpavimo takų gleivinės geriau aprūpinamos krauju, tampa atsparesnės įvairiems užkratams. Tai ypač svarbu dažnai kosintiesiems ir čiaudintiesiems. Be to, drėgnas garas nedegina bronchų, palengvina atsikosėjimą, todėl ypač tinka sergant plaučių ir bronchų ligomis. Dar šiluma ir drėgmė puikiai veikia odą: ji tampa minkšta ir lygi tarsi aksominė, slopsta odos ligų požymiai. Drėgnosios pirtys veiksmingiau nei sauna stiprina imuninę sistemą, nes stimuliuoja antinksčių hormonų gamybą. Tačiau garinės pirtys yra sunkiau organizmo pakeliamos už sauną, todėl jose reikia būti kiek trumpiau.

Dušas – paprasčiausia ir visiems prisieinama vandens procedūra. Žinoma, namų dušo poveikis nėra toks, kaip įrengto specialioje gydykloje. Tačiau kasdienei žvalumo porcijai gauti puikiai tinka. Kasrytis dušas netik padeda išblaškyti miegus, bet ir grūdina organizmą, stangrina odą. Smulkios, bet stiprios vandens čiurkšlės masažuoja kūno paviršių, dirgina įvairius biologiškai aktyvius kūno taškus.

Tynemouth - outdoor swimming pool forty years ago

Organizmą veikia ir vandens temperatūra. Tai ypač pasakytina apie kontrastinį dušą, kai pakaitomis apsiliejama šilto ir šalto ar vėsaus vandens srovėmis. Tokia procedūra, kai nuo šilumos ir šalčio odos kraujagyslės tai išsiplečia tai traukiasi, puikiai grūdina, gerina odos kraujotaką ir elastingumą.
Iš pradžių apsibėkite šiltu, tik ką pabudusiam kūnui maloniu vandeniu. Paskui jį šiek tiek “atvėsinkite”. Vėl apsiliekite šiltu ir dar kartą šilumą sumažinkite. Taip keiskite vandens temperatūrą bent tris kartus. Paskutinis apsiliejimas turi būti vėsiu vandeniu, kokj tik kūnas pakenčia. Pasak kosmetologių, kasdienis kontrastinis dušas tikrai padeda ilgiau išlaikyti stangrų kūną ir jaunatvišką laikyseną.

Pasibaigus maudymosi sezonui atviruose vandenyse, maudynes nesunkiai galima “perkelti” į baseiną. Nuo seno plaukimas rekomenduojamas žmonėms, besiskundžiantiems stuburo, sąnarių skausmais, netaisyklinga laikysena. Tačiau tai – kone visiems tinkama terapija. Netgi nėščiosioms, kurios kenčia juosmens skausmus, ir vyresnio amžiaus žmonėms. Pirmiausia dėl to, kad vandenyje kūnas maždaug 10 kartų palengvėja (70 kg sveriantis žmogus, būdamas vandenyje iki kaklo, svers tik 7,5 kg!) ir fizinis krūvis nelabai juntamas. Plaukiant dirba beveik visi kūno raumenys, ypač stiprėja pilvo, juosmens, tarpumenčio, sėdmenų, stangrėja visas kūnas, puikiai dega kalorijos.

Plaukiojant yra mažiausia rizika iš visų sporto šaky patirti traumą. Ypač naudinga maudytis mineralinio vandens baseinuose, nes šiame vandenyje ištirpusios daugybė mineralinių medžiagų per odą patenka į organizmą ir visokeriopai jį stiprina, tonizuoja. Tačiau tokių, deja, esama tik mineralinio vandens telkinių turtinguose Lietuvos kurortuose.

Mankšta vandenyje
Dar smagiau mankštintis baseine grupėje skambant nuotaikingai muzikai. Šią sveikatą stiprinančią pramogą užsienio kurortuose siūlo daugelis pajūrio viešbučių. Dažnai ji daroma baseinuose su jūros vandeniu. Lietuvos sveikatingumo centruose ji organizuojama uždaruose baseinuose. Vandens mankšta tinka ir sveikiems, ir kenčiantiems nugaros, juosmens skausmus žmonėms, taip pat sergantiesiems sąnarių ligomis, po traumų ir ortopedinių operacijų. Labai naudinga nėščiosioms, nes mankštos vandenyje metu daug lengviau lavinti judesius, kuriuos įprastai atlikti sunkiau. Vandens aerobika puikiai treniruoja kūną, stiprina raumenis, gerina medžiagų apykaitą (labai tinka turinčioms antsvorio ir nutukusioms), gerina kraujotaką ir pataiso nuotaiką.

PrastaiPuiku (No Ratings Yet)
Loading...

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2018 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy