Imuniteto Stiprinimas – Svarbiausi Vitaminai

Free Pretty Green Kiwi Fruit on Aqua with Little Flowers Creative CommonsJeigu norite būti sveiki, stiprinkite savo imuninę sistemą.

PROTAS IR JAUSMAI AUKŠČIAU NEGU MATERIJA
Jau seniai mokslininkai pastebėjo ryšį tarp mūsų dvasinės ir kūno būsenos. Nustatyta, kad 55 proc. moterų, sergančių krūties vėžiu, psichologiškai kovodamos su liga išgyveno ilgiau negu prognozavo gydytojai, o 22 proc. moterų, kurios jautė bejėgiškumą ir neviltį, mirė daug anksčiau.
Šis sielos ir kūno ryšys dabar jau apibrėžtas. Kiekvienas kūnas – taip pat ir mūsų gynėja nuo ligų – imuninė sistema stoja į kovą, vos tik metus iššūkį. Pasipriešinimo poveikis priklauso nuo to, su kokiu pavojumi mes susidūrėme.
„SLAPTOJI APSAUGA”
Imuninė sistema saugo kiekvieną kūno ląstelę. Judrioji apsauga – limfocitai– gaminami kaulų smegenyse, dauginasi skydliaukėje, blužnyje ir limfmazgiuose, išskiriami į kraujotaką kovai.
Vieni iš jų naikina laisvuosius radikalus, kiti išskiria antikūnus, dar kiti naikina virusus, bakterijas ir kitus nepageidautinus įsiveržėlius, valo mūšio lauką „suvalgydami” aukas.

vaistaiBet šis gynybinis tinklas yra pažeidžiamas. Neigiami baimės ir nerimo pojūčiai tiesiogiai silpnina imuninę funkciją, kuri žmogui senstant ir taip silpnėja. Dėl stiprių stresų skydliaukės ir kitų liaukų veikla gali sutrikti. Na, o teigiami pojūčiai stiprina imuninę sistemą padėdami mums kovoti su ligomis greitai ir veiksmingai. Mokslininkai šiuos dvasios ir kūno ryšio tyrimus vadina psicho-neuroimunologija.

Vitaminas C – lyderis!
♦ Padeda limfocitams nugalėti virusines ir bakterines ligas.
♦ Silpnina alergiją, sėkmingai padeda kovoti su širdies ir kraujagyslių ligomis, artritu, astma ir daugybe kitų negandų, tarp jų ir vėžiu. Vitaminas A ir beta karotinas
♦ Vitaminas A ir beta karotinas apsaugo nuo infekcijų, patenkančių per odą ir gleivinę.

Vitaminas E
♦ Skatina antikūnų gamybą ir limfocitų kiekio didėjimą.
Kiti svarbūs imuniteto saugotojai
♦ Folinė rūgštis ir vitaminas B6
♦ Vitaminai B1, B2, B12 ir pantote-ninė rūgštis.
♦ Vitaminas D.
♦ Selenas, cinkas, magnis, manganas, geležis ir varis.
♦ Koncentruotos riebiosios rūgštys.
cesnakaiKai organizme trūksta šių imunitetą saugančių medžiagų, kūnas kovoje su ligomis tampa bejėgis.

PAVOJINGA ZONA
Imuninę funkciją gali susilpninti šios medžiagos: kofeinas, rūkyti, labai apkepę ar ant atviros ugnies kepti mėsos patiekalai, riebi mėsa, alkoholis, cukrus ir baltų miltų gaminiai, maistiniai dažai bei priedai, tabakas.
ČESNAKAI
Vokietijos medikai atliko tokį eksperimentą. 6 savaites AIDS sergantys ligoniai gaudavo po 5g česnako per dieną, po to 6 savaites po 10 g. Pastebėta, kad imuninis aktyvumas pagerėjo ir daugelis simptomų sušvelnėjo.

Lentelė, parodanti maisto produktų gydomasias savybes.

Patiekalu pagrindinė sudedamoji dalis

Pagrindinis saugotojas

Kiti saugotojai

Švieži žali vaisiai, salotos, šviežios daržovės (žalios ar virtos, valgomos su žieve)

A, beta karotinas, folinė rūgš­tis, C, E, selenas, cinkas

B2, pantoteninė rūgštis, koncen­truotos riebiosios rūgštys (KRR)

Nemalti grūdai: javai, rupi duona, rudi ry­žiai

b6, folinė rūgštis, E, selenas, cinkas

Bi, B2, pantoteninė rūgštis, KRR

Žuvis, šiek tiek apvirta ar pakepta varto­jant nedaug riebalų ar visai be jų

A, beta karotinas, B6, cinkas

B12,D

Riešutai (žali ar šiek tiek pakepinti)

Bs, E, selenas, cinkas

KRR

Kiaušiniai, kepti mažame riebalų kiekyje ar be jų (3 vnt. per savaitę), šaltai spausti ir nehidrogenizuoti aliejai

E, selenas

KRR

Sviestas arba nehidrogenizuotas margari­nas (2 kartus per savaitę)

beta karotinas

A, D (margarine yra KRR)

Sudaigintos sėklos ar grūdai

B6, E, cinkas

C, D, KRR

Medus (nefiltruotas, su žiedadulkėmis)

visos maistingosios medžiagos, išskyrus B12

Aromatai, o būtent levandų, citrinų, bergamočių, ramunėlių, sandalmedžio, ananasų ir mirtų, taip pat pasižymi imunitetą stiprinančiomis savybėmis. Labai veiksmingas arbatmedžių aliejus – praskiestas vandeniu ypač tinka skalauti burną ir praplauti nosies ertmę arba tiesiog uostyti.

Juk dažnai, kai nervinamės, užpuola ir bėdos su pilvu… Mūsų žarnynas ir imunitetas labai tarpusavyje susiję dalykai. Tinkamai subalansuota žarnyno mikroflora svarbi ne tik žarnyne vykstantiems procesams – ji sudaro apsauginį gleivinių barjerą blogiesiems mikrobams, taip pat palaiko organizmo gynybines jėgas, aktyvina imuninę sistemą. Gerosios žarnyno bakterijos – probiotikai – gaunamos valgant rūgščių pieno produktų (kefyro, jogurto). Kad žarnyno bakterijos turėtų kuo maitintis, svarbu valgyti ir skaidulingo maisto – jo esti grūdų produktuose, daržovėse, vaisiuose, ypač jų luobelėje.

PrastaiPuiku (No Ratings Yet)
Loading...
  1. , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2019 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy