Kaip Atsipalaiduoti. 5 Atsipalaidavimo Pratimai

Skaitymo laikas: 6 – 10 min.

3666227633 d59ca79d20 m Kaip Atsipalaiduoti. 5 Atsipalaidavimo PratimaiVis garsiau medikai kalba apie tai, kad pagrindinė daugelio ligų priežastis – stresas. Greitas gyvenimo tempas ir kasdien patiriama įtampa iš tiesų verčia ieškoti būdų, kaip atsipalaiduoti, padedančių stiprinti sveikatą ir į gyvenimą žvelgti optimistiškiau. Kurį jų pasirinkti, tegul pakužda intuicija ir gyvenimo būdas.

1. Dailės terapija

Kas tai?
Pirmasis terminą „dailės terapija” 1938 m. pavartojo Adrianas Chilas, dirbęs tuberkulioze sergančių žmonių sanatorijoje. Vėliau jis imtas vartoti plačiai. Pastaruoju metu dailės terapeutai tikina, kad ši terapija – puikus socialinių konfliktų sprendimo būdas. Dailės terapijos seansų metu siekiama ne sukurti kūrinį, bet per kūrybinę išraišką įsigilinti į savo sielos gelmes, geriau save suprasti, pažinti, sau padėti. Vieni specialistai dailės terapiją taiko diagnostikos tikslais, kiti laikosi nuomonės, kad vertingiausia tai, ką apie savo kūrinį sako pats žmogus.

Iš tiesų piešiniai, lipdiniai daug pasako apie mus, todėl net geriausias specialistas negali atsidurti kito žmogaus kailyje. Kiekvieno gyvenimas yra unikalus, o išgyvenimai subjektyvūs Ir asmeniški. Todėl terapeuto tikslas – padėti žmogui tyrinėti unikalų savo patyrimą. Kartais naudinga, kai veikla žmogui būna neįprasta, kai jis nežino, kaip tai daryti taisyklingai.

Kaip veikia?
Dailės terapija padeda pažinti save ir moko atsiskleisti aplinkiniams. Ją taikant gerėja žmogaus emocinė ir psichinė sveikata. Dailės terapija stiprina savigarbą, ugdo asmenybės individualumą, laisvumą, kūrybinę vaizduotę, suteikia gyvenimo džiaugsmo.

Verta išbandyti
2578569108 d64f758602 m Kaip Atsipalaiduoti. 5 Atsipalaidavimo PratimaiBlogą nuotaiką, pyktį galima tiesiog „išpiešti” namuose ant popieriaus lapo. Tam nereikia ypatingų gabumų, nebūtina net mokėti piešti ar laikytis kokių nors išankstinių taisyklių. Vaizdinio prasmę visada geriausiai žinosite pati. Svarbu piešinyje nupiešti tai, kas labiausiai skaudina. Gali būti vaizduojami ir nemalonūs dalykai, sunkūs išgyvenimai. Visa tai galite piešti nemėgstamomis spalvomis, o paskui, pakeitusi požiūrį, padarykite taip, kad nemėgstamas taptų mėgstamu. Jei pačiai to pasiekti nepavyks, pasikonsultuokite su meno terapeutu.

2. Muzikos terapija

Kas tai?
Jau žiloje senovėje buvo žinoma, kad muzika veikia kaip stebuklingiausi vaistai. Šiais laikais oficialiai pripažinta, kad muzikos garsai -puiki terapija kūnui ir sielai. Šis mokslas susiformavo apie 1950 m. Amerikoje. Dabar šią terapiją taiko ir su tuo susijusia veikla užsiima Lietuvos muzikos terapijos asociacijos nariai, Vaiko raidos centras, B. Dvariono dešimtmetė muzikos mokykla, Vilniaus psichiatrijos ligoninės ugdymo centras „Viltis”, Druskininkų sanatorija „Draugystė”, Alytaus ligoninė, įvairūs meno terapijos centrai.

Kaip veikia?
Senosios Kinijos ir Indijos gyventojai vieni pirmųjų atkreipė dėmesį, kad malonių melodijų sukeltos emocijos stimuliuoja medžiagų apykaitą, gerina kraujotaką, smegenų ir centrinės nervų sistemos veiklą. Pagal jų mokymą, žmogaus vidaus organai yra elektromagnetinių bangų šaltiniai, o energija cirkuliuoja visame organizme. Šiuos procesus esant būtinybei galima kontroliuoti pasitelkus gerai parinktą muzikos melodiją. Visi vidaus organai skinasi savo energija ir skirtingai skamba. Sveiki organai skleidžia harmoningą melodija, nesveiki – disonansą. Norint gydyti pažeistą organizmo sistemą, reikia atkurti normalų minėtos sistemos vibracinį dažnį.

Šiuolaikiniai muzikos terapeutai į žmogų žvelgia holistiškai. Muzikos terapija daugiau veikia psichotera-piškai, svarbus ryšys tarp muzikos terapeuto ir kliento.

Verta išbandyti
Patys namuose galite pabandyti kuo daugiau dainuoti. Stebėkite savo pojūčius. Per garsą mes atveriame savo sielą, atskleidžiame emocijas, atsikratome blogų minčių, sustipriname gyvybines jėgas. Labai teigiamai veikia ir grojimas instrumentais. Tačiau klaidinga manyti, kad tam tikri muzikos garsai visus veikla vienodai. Žinoma, yra bendrosios tendencijos, pavyzdžiui, romantiniai (F. F. Chopino, F. Shuberto, P. I. Čaikovskio) kūriniai gali skatinti užuojautą, sužadinti meilę, o rokas – įtampą, stresą, net kūno skausmą. Visgi labiausiai reikėtų įsiklausyti į savo fizinius ir psichoemocinius pojūčius. Jei klausantis muzikos padidėja kraujospūdis, išsiplečia akių vyzdžiai, siaurėja kraujagyslės, vadinasi, muzika jus veikia energizuojamai. O jei klausydamiesi muzikos nejučia imate žiovauti, apima tingulys, apsunksta kūnas, vadinasi, ši muzika ramina.

Muzika, ypač muzikav veikia kone kiekvieną: ir kūdikį, ir senui; Muzika padeda rasti vidine ramybę, bendrauti, išjudina aptingus, o išmokus ją atlikti stiprina savivertę. Visgi ne visi gebame arba mokame tuo pasinaudoti. Tokiais atvejais gelbsti muzikos terapeutas, kuris žino, kaip panaudoti muzikos terapines galias. Muzikos terapija gerina sveikatą, gyvenimo kokybę, suteikia žmogui naujų veikimo galimybių. Ypač jos poveikis sustiprėja grupėje, muzikuojant visiems drauge, išbandant nežinomus bendravimo būdus.”

3. Cigunas

Kas tai?

Cigunas – mūsų laikus pasiekusi kinų sveikatinimo sistema, kuri moko, kaip išlaikyti sveiką kūną, emocijas, protą ir net siekti pašviesėjimo. Tai tam tikra meditacinė-filosofinė koncepcija. Šiai su energija susijusiai veiklai reikia laiko ir valios pastangų. Vienas svarbiausių ciguno tikslų – valdyti energiją. Kad ją galėtume nukreipti reikiama linkme, pirmiausia turime išmokti valdyti savo kūną, protą ir kvėpavimą.
Kaip veikia?

Ši sveikatinimo sistema padeda atidžiau pažvelgti į save ir aplinką, pailgina gyvenimą, atkuria fizinę ir dvasinę pusiausvyrą, sumažina streso poveikį, padidina energiją, teigiamai veikia nervų sistemą, kraujotaką, stiprina vidaus organų funkcijas, reguliuoja daugelį organizmo procesų. Taisyklingai atliekant ciguno pratimus, kūnas ir psichika yra apimti visiško atsipalaidavimo, todėl gerėja sveikata. Gilus kvėpavimas pilvu masažuoja pilvo ertmės organus. Ciguno praktika užkerta kelią įvairioms ligoms.
Verta išbandyti
Specialių ciguno pratimų mokykitės iš patyrusio mokytojo.

4. Sąmoningas energinis kvėpavimas

Kas tai?
3758876842 803640cc83 m Kaip Atsipalaiduoti. 5 Atsipalaidavimo PratimaiRebefingas – sąmoningas energinis kvėpavimas. 1974 m. šį atsipalaidavimo pratimą sukūrė amerikietis Leonardo Oras ir pavadino anglišku žodžiu „rebirthing”, reiškiančiu atgimimą. Rebefingo išmokti gali kiekvienas. Ši kvėpavimo technika tinka visiems – nesvarbu nei žmogaus amžius, nei fizinė būklė. Mokydamiesi sąmoningo energinio kvėpavimo, turime kvėpuoti tolygiai, vientisai, be jokių pauzių -taip kvėpuoja vaikai. Ramūs Ir atsipalaidavę žmonės kvėpuoja ramiai, tolygiai, jiems kvėpavimo technikos mokytis ir nereikia. Susinervinus patariama giliai ir ramiai pakvėpuoti.
Kaip veikia?

Taisyklingai kvėpuodami, pažadiname daug jaudinančių savo potyrių, kuriuos buvome užgniaužę. Tačiau tai, kas skausminga, turime sąmoningai paleisti. Kai tai padarome, kitą kartą prisiminę nemalonius išgyvenimus jau nereaguojame j juos taip jautriai. Reguliariai praktikuojant tokią kvėpavimo techniką, išmokstama valdyti savo mintis, gebama neįsileisti neigiamų emocijų, dėl to gyvenimas gerokai palengvėja. Keičiasi mūsų mintys, požiūris į gyvenimą, tikslai.
Verta išbandyti

Pabandykite giliai pakvėpuoti namuose. Įsidėmėkite, kad vadinamojo rebefingo metu gali užplūsti įvairūs jausmai: su iškvėpimu paleidžiant neigiamus išgyvenimus, susikaupusią įtampą, gali kilti noras verkti. Nevaržykite savęs – laisvai išliekite susikaupusias emocijas. Išmokusi taisyklingai kvėpuoti, įprasite stebėti savo būsenas ir kilus įtampai galėsite tučtuojau jas paleisti.

„Sąmoningas energinis kvėpavimas ypač naudingas žmonėms, kurie dažnai patiria stresą, patenka į nemalonias gyvenimo situacijas ir nemoka savęs kontroliuoti. Šio natūralaus kvėpavimo būdo patarčiau išmokti tiems, kurie dirba sėdimąjį darbą, mažai juda. Kvėpavimu žmones skatinu laisvai išlieti emocijas: galima ir verkti, ir šaukti. Tai natūralu Ir normalu. Rebefingas skatina gebėjimą prisiminti. Paleidę skausmingus išgyvenimus, tampame kur kas laimingesni, nes mūsų daug kas nebevaržo. įpratimas stebėti savo būsenas ir gebėjimas naujai kilusias įtampas paleisti yra vienas nuostabiausių sąmoningų žmonių bruožų.”

5. Reiki

Kas tai?
Reiki – iš Japonijos kilęs paprastas, bet universalus gydymo ir tobulėjimo metodas. Gydoma harmoninga, aukščiausio lygio dvasine energija. Reiki mokytojas, taip pat vos pirmąją reiki pakopą baigęs žmogus seanso metu daro į paprastus rankų uždėjimus panašius veiksmus -taip per jo rankas perduodama energija. Praktikuojant reiki, delnai tampa jautrūs ir jais žmogus gali net nustatyti, kokie vidaus organai negaluoja.
Kaip veikia?
Reiki energija suderina, sustiprina vidaus organų funkcijas, šalina iš organizmo šlakus ir toksinus, grąžina dvasinę pusiausvyrą, subalansuoja energiją, valo kūną ir sąmonę.
Verta išbandyti
Kad pajustumėte reiki poveikį, galite dalyvauti nuolat organizuojamuose reiki seminaruose arba susitarusi su reiki atliekančiu žmogumi išbandyti šio metodo poveikį.

„Reiki – stebuklingas metodas sveikatai, sėkmei, tobulėjimui. Seminaro metu ne tik galėsite išmokti šio metodo, bet ir išbandysite visa tai praktiškai. Kiekvienas turime energinį kanalą, kuriuo teka subtiliosios energijos (dažnai jis būna neaktyvus). Seminaro metu šis kanalas suaktyvinamas. Reiki energija veikia visapusiškai: gerina dvasinę, psichinę, fizinę sveikatą, harmonizuoja santykius, atneša sėkmę.

  1. , , , , , , ,

PrastaiPuiku (1 votes, average: 10.00 out of 10)
Loading ... Loading ...

Informuoti, kai atsiras naujas komentaras. Užsisakyti pranešimus