Kvėpavimo Pratimai ir Nauda Organizmui

Skaitymo laikas: 2 – 4 min.

3268640165 b3c1f95ab2 m Kvėpavimo Pratimai ir Nauda OrganizmuiRetai kada susimąstome, kad energijos mūsų organizmas gauna ne tik su maistu, bet ir su oru, kurį įkvepiame. Kvėpavimas yra tarsi maitinimosi forma. Nors tai yra prigimtinė funkcija, ją galima keisti ir reguliuoti. Kai išmokstama valdyti kvėpavimą, įvyksta daug teigiamų savijautos permainų.

Įkvėpdami oro į plaučius įtraukiame ne tik deguonies, kuris maitina visas organizmo ląsteles, bet ir dar vienos subtilios substancijos – pranos, kuri maitina mūsų energijos sistemą, didina gyvybingumą, proto aštrumą.

Tiesa, ir čia nedera pamiršti saiko. Mat kvėpavimo pratimai – nepaprastai galingi, juos reikia atlikti ne per daug energingai ir ne daugiau nei rekomenduojama.

Tai įdomu
Gilus kvėpavimas (kai kilnojasi ne krūtinė, o pilvas) – geriausias būdas įveikti stresą. Gydytojai dažnai rekomenduoja stresą „sudeginti” judant. O juk esmė ta pati – bet kokia fizinė veikla priverčia mus dažniau ir giliau kvėpuoti, į kraują patenka daugiau deguonies. Tik atliekant kvėpavimo pratimus aerobinis efektas pasiekiamas penkiskart greičiau nei bėgant.

Paprasti kvėpavimo pratimai
Sveikos gyvensenos žinovai tikina, kad taisyklinga mityba gali 20 metų pailginti gyvenimą, o taisyklingas kvėpavimas – net 40 metų! Išmok giliai kvėpuoti -išvalysi plaučius, kiekviena organizmo ląstelė gaus užtektinai deguonies. Dėl to verta pasistengti: pagerės savijauta, pagražės oda. Be to, žinosi puikų būdą, kaip atsikratyti streso.

Pamasažuok nosį, t. y. švelniai pabaksnok ją smiliumi ir didžiuoju pirštu. Pradėk nuo šnervių, pereik per nosies centrą iki galiuko. Po to pirštu užkimšk vieną šnervę ir iškvėpk. Paskui įkvėpk, užkimšk kitą šnervę ir taip pat iškvėpk. Kvėpuok, pakaitomis užkimšdama tai vieną, tai kitą šnervę.

Patogiai atsisėsk ant žemės ar ant fotelio. Suspausk didžiųjų pirštų pagalvėles, 6-8 kartus įkvėpk ir iškvėpk. Kvėpuok ramiai, stengdamasi įsiklausyti į savo kvėpavimo ritmą. Pirštus šiek tiek atpalaiduok, pailsėk ir pakartok pratimą. Atsistok tiesiai. Suglausk kojas, rankas prispausk prie šonų, atpalaiduok pilvą. įkvėpk ilgai ir giliai, kol visi plaučiai iki pat dugno prisipildys oro (pilvas tegul Išsipučia kaip balionas). Iškvėpk per burną, sudėjusi lūpas, tarsi tartum raidę O. Pakartok 5 kartus.

■ Patogiai atsisėsk ant kulnų. Abu delnus priglausk prie liemens po šonkauliais, virš pilvo. Kelias minutes ramiai kvėpuok ir galvok tik apie tai, kaip oras laisvai cirkuliuoja tavo kūnu.

■ Atsistok, kelis kartus tingiai pasirąžyk ir laisvai kvėpuok. Ar jautiesi šiek tiek apsnūdusi, bet lengvesnė? Vadinasi, viską darei teisingai.

  1. , , , , , , , , , , , , , , , , ,

PrastaiPuiku (1 votes, average: 9.00 out of 10)
Loading ... Loading ...

Informuoti, kai atsiras naujas komentaras. Užsisakyti pranešimus