Nugaros Skausmas

deadlift 155-1Jei nugaros skausmai per dieną kitą nepraeina, vadinasi, atėjo metas susirūpinti raumenimis ir savo stuburu. Nugaros skausmas gali kilti dėl įvairių priežasčių: nejudraus gyvenimo būdo, nusilpusių nugaros raumenų bei jų pertempimo, pažeistų tarpslankstelinių diskų, netaisyklingos laikysenos ir įvairių ligų – osteochondrozės, osteoartrozės ir pan., taip pat dėl netaisyklingos kūno padėties miegant.

Dažniausiai staigus nugaros skausmas užklumpa netikėtai, ypač nepatogiai keliant sunkų daiktą arba ilgai stovint pasilenkus. Aštrus nugaros skausmas nudiegia taip stipriai, kad tiesiog surakina neleisdamas net pajudėti – žmogus sustingsta ir negali išsitiesti. Skausmingi stuburo diegliai paprastai trunka nuo kelių dienų iki poros savaičių. Todėl nori ar nenori tenka nutraukti visus darbus ir daugiau laiko praleisti lovoje.

Jei norite išvengti nugaros skausmo.
Ilgai darbuojantis pasilenkus ar toje pačioje padėtyje, greitai pavargsta ir pertempiami nugaros raumenys. Todėl reikėtų stengtis nelenkti nugaros per juosmenį. Jau geriau priklaupti, pritūpti, atsistoti įtūpstu ar žergtai. Tačiau jei nepavyksta išvengti darbo pasilenkus, patartina daryti trumpas pertraukėles, per kurias būtinai reikia atsitiesti, atlikti bent keletą stuburo mankštos pratimų.

Jei ilgiau padirbėjus vis tiek skauda nugarą, reikėtų keisti fizinius krūvius, kad organizmas prie jų įprastų pamažu. Pavyzdžiui, šiltnamiuose plušantiems daržininkams, kuriuos vargina nugaros skausmai, praverstų susikasti daržo lysves taip, kad jos būtų pakeltos aukščiau – taip jas patogu prižiūrėti iš visų pusių. Veją ar daržo lysves laistyti patogiausia būtų laistymo žarna, nes tuomet nereikia lankstytis ir kilnoti sunkių kibirų su vandeniu. O jeigu užklupo ūmus raumenų skausmas, rekomenduojama bent vieną dvi dienas atsisakyti fizinio darbo ir pailsėti. Beje, kai skauda nugarą, reikėtų atkreipti dėmesį į lovos minkštumą bei gulėjimo padėtį.

Labai svarbu ir taisyklingai atsikelti iš gulimos padėties – sėstis ne tiesiai, bet pasisukti ant šono, nuleisti kojas ir tada keltis.

Little DarlingNorėdami, kad vėl neužkluptų nugaros skausmai, mokykitės taisyklingai stovėti, kelti ir nešti daiktus. Dirbdami bet kokius darbus stenkitės, kad nugara būtų tiesi. Sunkius daiktus neškite išsitiesę, kad didžiuma jų svorio tektų kojų, o ne nugaros raumenims. Be to, nugaros skausmai praeis greičiau, jei po truputį pradėsite mankštinti stuburą. Tačiau nugaros skausmui ilgai nerimstant, jei dar pradeda skaudėti kojas, jos pradeda tirpti ir net silpti, būtinai kreipkitės į šeimos gydytoją.

Paaiškėjus, jog nugaros skausmo kaltininkė gali būti tarpslankstelinio disko išvarža, būtina neurochirurgo konsultacija.

Skausmo priešas – mankšta
Ilgainiui nugaros skausmas aprimsta, tačiau nugaros sustingimas ir skausmingas maudimas gali likti ilgam.Jeigu nugaros skausmas ima plisti į sėdmenis, šlaunis, blauzdas ar pėdas, tai rodo, kad dirginamos stuburo smegenų nervų šaknelės. Ką daryti?

Pasirūpinkite savo nugara. Bent porą valandų per savaitę reikia skirti mankštai, plaukiojimui baseine, neapsiriboti vien pasivažinėjimais dviračiu ar pasivaikščiojimais parke. Aktyvi viso kūno mankšta, ypatingą dėmesį skiriant nugaros ir pilvo raumenų stiprinimui, padės išvengti nugaros skausmų.

Daugumai žmonių įveikti nugaros skausmus padės ne tik individuali mankšta, bet ir raumenų atpalaiduojamasis masažas, stuburo tempimas, raumenų stimuliacija ir mokėjimas gyventi taip, kad kiekvieną rytą nejaustumėte nugaros skausmo.

Kas gelbsti nuo skausmo?

Kai skauda raumenis, atsipalaiduoti puikiai padeda vandens procedūros, ypač karšta vonia su jūros druska ar gydomosiomis žolelėmis. Po darbų labai sveika pasikaitinti pirtyje. Šiluma puikiai atpalaiduoja pertemptus raumenis ir skausmingas maudimas atlėgsta. Nugaros skausmą numalšinti padės ir šildomieji arba šaldomieji kompresai. Šildomieji šiek tiek mažina skausmą, gerina raumenų kraujotaką. O šaltis pasižymi nuskausminamuoju poveikiu.

Sleeping Under the Rainbow | 221.365Ūmus skausmas ir uždegimas gali būti gydomas ir medikamentais. Tačiau visada geriau savo organizmui pirmiausia padėti natūraliomis priemonėmis. Jei pertemptos nugaros skausmas per kurį laiką praeina, galima pabandyti natūralų maisto papildą „Artriplexon”, kuris palaiko ne tik sąnarių, bet ir sausgyslių bei raiščių kraujotaką. Vienoje šio preparato kapsulėje yra metilsulfonilmetano (MSM), bromelaino ir vitamino C. Metilsulfonilmetanas – natūrali biologiškai aktyvi medžiaga, dalyvaujanti daugelyje organizme vykstančių biocheminių reakcijų. Nustatyta, kad ši medžiaga slopina skausmo impulsą nervų galūnėse, taip pat raumenų, sąnarių ir raiščių spazmus, plečia kraujagysles ir palaiko kraujotaką. Maisto papilde „Artriplexon” dar yra fermento bromelaino, kuris išgaunamas iš ananasų vaisiaus šerdies ir stiebo. Bromelainas mažina skausmą ir tinimą, palaiko sąnarių judrumą. Šiame preparate esantis vitaminas C stiprina kraujagysles, kaulus, skatina žaizdų gijimą, gerina geležies absorbciją. Be to, „Artriplexon” sudėtyje esančios medžiagos puikiai tinka esant raumenų skausmams po fizinio krūvio, sportuojantiems ir dažnai patinantiems traumas žmonėms.

Nugaros skausmui atsirasti įtakos turi:

  • • netaisyklinga kūno padėtis darbo metu (darbas pasilenkus arba ilgai atsitūpus) ir nugaros raumenų patempimas;
  • • netaisyklingas sunkių daiktų kėlimas ir nešimas;
  • • klimato įtaka.

PrastaiPuiku (No Ratings Yet)
Loading...
  1. , , , , , , , , , , , , , , , ,

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2019 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy