Nuovargis ar tingumas? Priežastys ir simptomai

Skaitymo laikas: 5 – 8 min.

Gana dažnai barame save už tingumą, bandome didvyriškai su juo kovoti, mėginame įveikti ir išrauti jį su šaknimis.Tačiau ar to reikia?..

Aš – ne tinginys, aš tiesiog pavargau!
Jeigu kas nors jums pasakys, kad niekada gyvenime nėra jutęs stiprių tinginystės priepuolių, netikėkite tuo! Mokslininkai įrodė, jog žmogus tuoirskiriasi nuo roboto, kad periodiškai junta stiprų norą sviesti visus darbus kuo toliau ir atsiduoti palaimingam nieko neveikimui.
nuovargisBeje, desperatiškas noras nieko neveikti gali būti lėtinio nuovargio sindromo požymis. O tai jau liga! Sergant šiuo sindromu pasikeičia kraujo formulė, temperatūra šokinėja tarp 37,1 -37,5 °C. Bet kuris gydytojas patvirtins: šiuo atveju tingėti ne tik galima, bet ir būtina!
Turbūt esate pastebėję, kad ypač stiprūs tingulio priepuoliai paprastai užklumpa rudenį ir žiemą. Taip nutinka todėl, kad dėl šviesos trūkumo mūsų organizme gaminama mažiau melatonino. Fiziologai tvirtina: jeigu jo nepakanka, atsiranda nepaaiškinamų lėtinio nuovargio simptomų, apima mieguistumas ir abejingumas.

Ką daryti? Žmonės, nuolat dirbantys „amžinojo variklio” režimu, sutrikdo natūralią savo bioritmų eigą. Tinginystės fazės – signalas, kad pats metas atsikvėpti. Jeigu laikas, kai jums norisi patinginiauti, – ilgesnis negu dvi valandos per parą, pamėginkite pakelti savo tonusą tradiciniais būdais: vitaminais, aplinkos pakeitimu, visaverčiu miegu. Nepadeda?

Pasinaudokite Aleno Karo metodu. Jis – labai paprastas: kad nustotumėte tingėti, reikia… nieko neveikti! Nežiūrėkite televizoriaus, negerkite arbatos, nesivartykite lovoje, net negalvokite – tiesiog stovėkite arba sėdėkite. Pamatysite, po 10-15 minučių jums tai nusibos, ir užsimanysite užsiimti kuo nors įdomesniu. Jeigu, pradėję darbą, jūs ir vėl pajusite stiprų tinginystės priepuolį, nustokite dirbti ir vėl imkite mušti dinderį!

0 kam man dirbti?
Kai kada tinginystės priežastimi tampa motyvacijos nebuvimas. Australų mokslininkai tvirtina, kad tinginystė yra ne kas kita, kaip motyvacijos stokos sindromas. Ši liguista būsena pakerta kas penktą mūsų planetos gyventoją. Jeigu jūs dirbate nemėgstamą darbą, gaunate už jį grašius ir dar turite kvailą viršininką, visai neverta stebėtis, kad tingite atlikti savo pareigas. Juk, kad ir kuo jūs užsiimate, visuomet savęs klausiate: o kam aš visa tai darau? Valau -kad namuose būtų jauku, dirbu – kad aprūpinčiau šeimą… Jeigu dingsta motyvacija, ir veikti nieko nesinori.

Ką daryti? Pagalvokite, kokį paskatinimą gausite už tai, jeigu laiku ir gerai susitvarkysite su darbu. Gal įgysite žinių, kurių jums prireiks ateityje? Arba sulauksite vyro, paskanavusio jūsų kulinarinio šedevro, pagyrimo? Pasinaudokite asmeninės motyvacijos metodu, kurį siūlo neuro-lingvistinio programavimo (NLP) šalininkai. Įsivaizduokite, kad tas darbas, kurio niekaip negalite prisiversti padaryti, jau padarytas.

Not again!Pirmiausia į šį paveikslėlį pažiūrėkite iš šono, o tada „įeikite” į jį. Pajuskite palengvėjimą, kad darbas pagaliau padarytas. Malonus jausmas, tiesa? Dabar sustiprinkite jį dvigubai, o tada – dar dukart. Atmerkite akis ir imkitės darbo!

Kvaila, tad ir tingiu…
Kartais tinginystė gali būti mūsų nepasitikėjimo savimi, slepiamų kompleksų arba baimių padarinys. Specialistai mano, kad tokiu atveju nuolaidžiauti savo tinguliui negalima: taip įmanoma ir iki depresijos nusiristi.

Ką daryti? Pasitikėkite savo jėgomis! Atlikite nedidelę, tegul ir nelabai sudėtingą užduotį, kuri bent kiek priartins jus prie teigiamo rezultato.

Tinginystė kaip gyvenimo būdas

Būkime atviri: kartais patinginiauti išties labai malonu! O visą laiką atimti iš savęs malonumą, kaip žinoma, kenkia psichikai. Beje, yra žmonių, kuriems tinginystė – gyvenimo būdas. Įdomiausia, kad nuo to nenukenčia nei jie patys, nei darbas, kuriuo jie užsiima. Tiesiog jie moka tinkamai tingėti! Maža to, tinginiai neretai tampa gerais valdininkais: jie kaip niekas kitas moka deleguoti savo įgaliojimus ir pavesti darbus pavaldiniams. Kitaip negu darboholikai per-fekcionistai – jie visus darbus velka ant savo pečių, o po to patrūksta. Kodėl gi neperėmus tinginystės patirties?

Ką daryti? Jeigu turite sąrašą neatidėliotinų darbų, kurių daryti jums visiškai nesinori, peržiūrėkite jį – gal kai kurie darbai ne tokie jau svarbūs?

Dar vienas būdas išvengti to, ko nesinori daryti, – atidėti neapibrėžtam laikui. Po tam tikro laiko pasirodys, kad užduoties atlikti nebereikia…

Didieji tinginiai
Čarlzą Darviną mokykloje gramatikos mokė su lazda – jis buvo toks tinginys, kad galėdavo užmigti tiesiog per pamoką. Mėgstamiausias jo užsiėmimas buvo varnų šaudymas, beje, nesikeliant iš lovos!

Seras Vinstonas Čerčilis patingėjo stoti į universitetą, nekentė fizinių pratimų ir galėdavo kiaurą dieną prasėdėti supamajame krėsle.

Albertas Einšteinas niekuomet neslėpė, kad vaikystėje buvo užsitarnavęs tinginio ir bukagalvio vardą, bet tai nesutrukdė jam tapti Nobelio premijos laureatu.

Pablas Pikasas, vaizduojamojo meno revoliucionierius, mielai atsipūsdavo nuo darbo.

Kaip kovoti su tinginyste?
Sleepin´ SifiuAnother Lazy Sunday Afternoon...Fat TuesdayJeigu rimtai nusprendėte atsikratyti šios ydos, pasinaudokite mūsų patarimais.

1 Pradėkite tiesiog dabar. Neatidėliokite „šventojo karo” su tinginyste rytojui – pradėkite keistis šiandien! Pavyzdžiui, atidėkite į šoną žurnalą ir pagaliau išvalykite virtuvines spinteles!

2 Apdovanokite save. Po darbinio proveržio būtinai palepinkite save, tarkime, puodeliu kavos ar įdomiu filmu.

3 Paįvairinkite savo darbą. Jeigu jums nepatinka rutininis darbas, darykite kelis skirtingus darbus vienu metu. Sakykime, 15 minučių rašykite ataskaitą, tada išplaukite indus, o paskui vėl imkitės ataskaitos.

4 Įkalbėkite save. Jeigu jus gąsdina perspektyva kažkuo užsiimti visą dieną, įkalbėkite save skirti šiai užduočiai 5-10 minučių. Jūs galite rimtai įsitraukti į procesą ir nepastebėti, kaip viską padarysite vienu prisėdimu!

5 Kelkitės anksčiau. Psichologai išsiaiškino, kad tarp „pelėdų” yra daugiau tinginių negu tarp „vyturių”. Jeigu esate „pelėda”, pabandykite keltis kiek anksčiau nei įprastai. Kai tai taps įpročiu, pastebėsite, kad spėjate padaryti gerokai daugiau.
6Išskaidykite dalimis. Dažnai mus atbaido dideli darbai. Išskaidykite juos į mažesnius – bus kur kas paprasčiau pradėti.

PrastaiPuiku (5 votes, average: 6.60 out of 10)
Loading...
  1. , , , , , , , , , , , , , ,
1 komentaras

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas

© 2009-2017 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy