Persivalgymas. Kaip išvengti persivalgymo ir nepriaugti svorio

Miniature Food Dollhouse - Polymer Clay Mini Food DonutsMatomoje vietoje laikomas maistas suvalgomas kur kas greičiau nei tas, kurio dar reikia paieškoti. Reikia pavyzdžių? Štai vieno eksperimento rezultatai. pačioje matomiausioje darbo kabineto vietoje buvo padėta vaza su šokoladiniais saldainiais. Vakare paaiškėjo, kad kiekvienas darbuotojas vidutiniškai suvalgė po
devynis saldainius (beje, jie patys net negalėjo nurodyti konkretaus skaičiaus). Kitą dieną eksperimento organizatoriai saldainius išdėliojo į darbo stalų stalčius. Tądien kiekvienas darbuotojas suvalgė vidutiniškai tik po šešis saldainius. Trečią eksperimento dieną visi saldainiai buvo perkelti į spintą. Jų suvalgyta tik po keturis!

Pasirodo, aukštos ir siauros stiklinės mums atrodo gerokai talpesnės nei žemos ir  plačios. Eksperimento dalyviai iš žemų stiklinių išgėrė 20% daugiau vaisių sulčių nei iš aukštų, nors patys manė, kad iš žemų kaip tik išgėrė mažiau. Šią optinę apgaulę moks– nkai aiškina tuo, kad žmogaus akis pirmiausia įvertina daikto aukštį ir tik paskui – plotį. Beje, sužinojusi šią informaciją neketini visų žemų stiklinių pakeisti  aukštomis ir siauromis, bent jau įsigyk kelias tokias kaloringiems gėrimams.

Tai, mokslininkų nuomone, taip pat dažna persivalgymo priežastis. Eksperimento dalyviams buvo pasiūlyta pyragėlių su keturių rūšių įdaru. Kitą dieną tie patys žmonės taip pat valgė pyragėlių, taip pat kiek nori, bet šįkart jiems buvo leista pasirinkti tik vienos kurios nors rūšies. Pasirodė, kad pirmąją dieną pyragėlių buvo suvalgyta trečdaliu daugiau… Ką gi, noras valgyti kuo įvairesnį
maistą – labai natūralus organizmo poreikis. Tačiau jeigu rūpiniesi savo figūra, tos įvairovės ieškok rinkdamasi daržoves ir vaisius, o ne ragaudama vis naujų saldumynų. Ypač apdairi būk prie vaišių stalo. Jei švenčių metu dažnai persivalgai, iš anksto nusižiūrėk labiausiai viliojantį patiekalą ir tik juo visą vakarą sotinkis. Šitaip tikrai mažiau suvalgysi nei ragaudama visko po truputį.

KODĖL VISADA LIEKA VIETOS DESERTUI?
Stebėdami, kaip smegenys reaguoja į skirtingą maistą, anglų mokslininkai nustatė, kad reaguodamos į ką tik valgyto patiekalo vaizdą smegenys siunčia pačius silpniausius impulsus. Užtat dar neragautas maistas priverčia smegenis guviau sureaguoti, nesvarbu, ar skrandis tuščias, ar perpildytas.

Carrots are healthy!Mitybos psichologija besidomintys mokslininkai tikina, kad ekonomiška produktų pakuotė (t. y. kuo didesnį kiekį perki, tuo pigiau produktas kainuoja) – tikri prekybininkų spąstai savo figūra besirūpinantiems žmonėms. Tai paaiškėjo atlikus įdomų eks-permentą. Jo dalyvėms buvo duotas po 1 kg sveriantis makaronų maišelis ir paprašyta į dubenėlį įberti tiek, kiek, jų manymu, reikia
2 porcijoms paruošti. Eksperimento dalyvės įbėrė vidutiniškai po 324 makaronus. Kitos moterų grupės užduotis buvo tokia pati, tik joms buvo duotas po 0,5 kg sveriantis tokios patformos makaronų maišelis. Rezultatas labai pamokantis: kiekviena į dubenėlį įbėrė vidutiniškai po 302 makaronus. Išvada aiški: didelės pakuotės taupo tavo pinigus, bet kenkia figūrai!

Ką daryti, jeigu persivalgei
■ Eik pasivaikščioti. Kuo energingiau žingsniuosi, tuo geriau. Jei tik gali (esi nuošalioje vietoje ar kompanijoje, kurioje nereikia varžytis), padaryk keletą tempimo pratimų.

Sukabink abiejų rankų smilius, sulenktus kaip kabliukus, ir iš visų jėgų tempk į priešingas puses. Toks masažas suaktyvina kepenų veiklą.

Pajutusi, kad persivalgei, kuo greičiau kilk nuo stalo ir užsiimk kokia nors aktyvia veikla – šok, dainuok, eik plauti indų. Bet kokie judesiai gerina virškinimą.
Nemalonų pilnumo jausmą skrandyje gali nuplauti arbata, tik reikia pasirinkti tokią, kuri spartina virškinimą. Pavyzdžiui, pipirmėčių antpilas malšina žarnyno lygiųjų raumenų spazmus, gerina žarnų peristaltiką.

Stipri mėtų arbata mažina vidurių pūtimą, pykinimą ir rėmenį. Kiaulpienių antpilas gerina kasos ir kepenų veiklą. Pankolių arbata padeda, kai pučia vidurius, skauda skrandį. Jonažolių arbata gerina kepenų veiklą, lengvina riebaus maisto virškinimą, ramina pavargusį skrandį.

PrastaiPuiku (1 votes, average: 10.00 out of 10)
Loading...
  1. , , , , , , , , ,

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2019 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy