Automobilio Paruošimas Žiemai

Rugsėjo 22-23 diena ir naktis susilygino, prasidėjo tamsusis metų laikas, truksiantis iki pavasario lygiadienio (kovo mėn.) Ištisus metus važinėti su įjungtais artimųjų šviesų žibintais jau įpratome, bet tai yra tik viena iš daugelio eismo saugumo priemonių, kurią, deja, naudoja dar ne visi. Tenka pastebėti: neretai net vairavimo mokyklų automobiliai, vairuojami mokinių, važinėja be žibintų. Taigi, naujieji vairuotojai mokomi ne saugaus vairavimo, o išmokomi tik kaip išlaikyti egzaminą.

Bet šiame straipsnyje bus rašoma ne apie tai.
Svarbiausia geras automobilio paruošimas žiemai.

Christmas day sunsetJeigu, tarkim, sustabdytame 10 atsitiktinių automobilių ir be vaistinėlės, gesintuvo, šviesą atspindinčios liemenės dar paieškotume tempimo lyno ar užvedimo laidų, minėtas priemones turėtų tikrai ne daugiau kaip du iš dešimties vairuotojų. Jau įpratome, kad visada galima išsikviesti techninę pagalbą ar pasinaudoti skambučio draugui paslauga. Bet kaip visada, kai labiausiai reikia, arba niekas neatsako, arba išsikrauna telefonas. Be būtinųjų priemonių automobilyje dar reikėtų turėti:

  • sniego kastuvą,
  • automobilinį telefono įkroviklį,
  • ratų grandines,
  • tempimo lyną bei užvedimo laidus,

nes šiuo metu labai daug žmonių vairuoja automobilius su automatinėmis pavarų dėžėmis. Tokių automobilių tempti nepatariama. Jeigu jau nėra kitos išeities, reikia žinoti paprastą taisyklę: 50×50, kuri reiškia važiavimą ne didesniu kaip 50 km/h greičiu ir ne ilgesnį nei 50 km atstumą. Automobilyje būtina turėti ir tvarkingą atsarginį ratą arba bent padangos pripūtimo balionėlį, kainuojantį apie 10 litų.

Jeigu atsitiko taip, kad keliaujant nuleido padangą, galima pabandyti ją susitaisyti patiems. Užklijuota bei pripūsta padanga galima nuvažiuoti iki 80 km. Taigi, tokiu atveju pasieksite jeigu tie savo kelionės tikslą, tai bent degalinę ar servisą, kuriame bus suteikta kvalifikuota pagalba.

Padangų keitimas

Visi vairuotojai mintinai žino: nuo lapkričio 1 dienos būtina sumontuoti žiemines padangas. Nuo lapkričio 10 draudžiama naudoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis. Pirmas ir turbūt pagrindinis klausimas: dygliuotas ar nedygliuotas padangas pasirinkti? Visi žinome, kad nebūna universalių batų, tinkančių avėti visais metų laikais. Universalios padangos irgi nėra pats tinkamiausias pasirinkimas.

ziemaTaigi, dygliuotos ar ne? Kiekvienas renkasi kaip jam atrodo geriau, tačiau lyginant su nedygliuotomis, dygliuotųjų kaina yra mažesnė. Be to, prisiminkite keletą pastarųjų žiemų, kai sniego valymo darbai strigo dėl finansavimo stokos. Tada teko važinėti rečiau valomais keliais ir gatvėmis, tad reikėjo (o tikriausiai ir reikės!) užtikrinto bei saugus važiavimo. Beje, ne visose Europos šalyse galima važinėtis su dygliuotomis padangomis. Pavyzdžiui Lenkijoje jos yra uždraustos.

Gal dar kas prisimena, kad ir Lietuvoje buvo norima jas uždrausti motyvuojant tuo, kad pažeidžiama kelio danga ir greičiau nutrinamos kelio ženklinimo juostos. Mūsų parlamentarai persigalvojo ir nepasidavė spaudimui taupyti žmonių saugumo sąskaita. Nedygliuo-tos padangos pasižymi mažesniu triukšmingumu ir trumpesniu stabdymo keliu, bet didesne kaina. Jų gamybos technologijos greitai keičiasi, yra padangų su kiaušinių lukštais, su stiklo granulėmis ir kt. Montavimo paslaugų kainos labai įvairios ir dažnai priklauso nuo tam tikrų veiksnių, pavyzdžiui nuo to, ar ratus nuėmė pats vairuotojas; ar neaprūdiję ratlankiai; nuo ratlankio tipo, nes lietiems ratlankiams naudojami klijuojami balansavimo svoriai, kurie yra brangesni už įprastus. Padangų permontavimo kaina svyruoja nuo 20 iki 90 litų už keturis ratus.

Padangomis vargai nesibaigia

Taip pat reikia nepamiršti, kad nukritus oro temperatūrai užšalę skysčiai gali pridaryti nereikalingos žalos. Kad to neįvyktų, nepamirškite langų plovimo skysčio ir aušinimo skysčio laiku pasikeisti kokybiškais neužšąlančiais skysčiais. Vairuojantiems dyzelinius automobilius, aktualus ir kuro filtro keitimo klausimas. Pradėjus naudoti žieminį dyzeliną, patariama pasikeisti kuro filtrą, kad vėsesnį rytą netektų ieškoti kaimyno, kuris pagelbėtų: „trukteltų” ar „laidus prikabintų”.

Volvo katulampun allaSvarbu patikrinti ir pakaitinimo žvakes, akumuliatoriaus būklę. Jeigu keičiate alyvą, rinkitės sintetinę, nes ji nesutirštėja esant žemoms oro temperatūroms ir neapsunkina variklio paleidimo.

Nereikėtų pamiršti patikrinti ir benzininiais varikliais varomų automobilių, nes žvakės ir žvakių laidai tikrai nėra amžini. Taip pat reikėtų skirti dėmesį generatorius ir starterio profilaktikai, nes būtent žiemą ir „išlenda” visi šių elementų negalavimai. Kita dažnai pasitaikanti bėda: nesandarūs laidai. Būna tokių atvejų, kai tykštantis vanduo juos aplieja ir nei iš šio nei iš to užsidega visos prietaisų skydelio indikacijos ar paprasčiausiai užgęsta automobilio variklis. Visų šių bėdų išvengti padeda tvarkinga apatinė variklio apsauga ir laiku atlikta patikra pas gerą specialistą, suinteresuotą ne tik pašalinti esamus gedimus, bet ir užkirsti kelią jų atsiradimui.

Dažnai tiesiog nesinori paaukoti vieno kito šimto litų smulkiems automobilio remonto darbams atlikti. Būna, kad jų pagailėjus, vėliau tenka sumokėti keletą tūkstančių… Ne šiaip sau sakoma: gobšus moka du kartus.

Svarbu gerai matyti

Net apie 30 procentų automobilių techninės apžiūros iš pirmo karto nepraeina dėl netvarkingų žibintų. Dėl netvarkingų žibintų ne tik pats vairuotojas gerai nemato kelio, bet akina ir kitus eismo dalyvius. Dar pridėjus plikledį, pūgą ar lijundrą, pasekmės gali būti tragiškos. Orientaciją praranda ir pėstieji, apakinti netinkamai sureguliuotų automobilių žibintų.

Pats žibintų reguliavimas nėra labai sunkus darbas. Servisuose, turinčiuose žibintų aukščio sureguliavimo stendą, už šią paslaugą paprašoma 20-30 litų. Profesionalų atliktas darbas užtikrins tai, kad kelią matote tinkamai apšviestą. Svarbu ir laiku pasikeisti susidėvėjusius valytuvus. Langai turi būti tinkamai nuvalomi, kad akys, įdėmiai stebint purvu sulietą vaizdą, nevargtų. Renkantis valytuvus, reikėtų rinktis kiek įmanomą kokybiškesnę prekę. Nuo nekokybiškų valytuvų kenčia automobilių stiklai, jie nubraižomi.

Dar vienas vertingas daiktas, kuris turėtų atrasti savo vietą kiekviename automobilyje – ledo gremžtukas. Ledo gramdymas kompaktine plokštele ar banko kor-
tele, pageidaujamo efekto neduoda, o tik pridaro rūpesčių. Kai vairuotojai sumano pasiklausyti savo mėgiamos muzikos, diskas neveikia. Kai iš bankomato prireikia pasiimti grynųjų pinigų, kortelė „kažkodėl” irgi neveikia. Dar svarbu kišenėje ar rankinėje turėti ledo atitirpini-mo purškalo, padėsiančio įveikti užšalusią durų spynelę. Darganotų dienų, šaltų orų ilgai laukti nereikės. Nelauktai, nepastebėtai ateis ir žiema. Ji ir parodys ar tinkamai buvo atlikti namų darbai, susiję su automobilių paruošimu žiemai.

PrastaiPuiku (2 votes, average: 10.00 out of 10)
Loading...
  1. , , ,

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2021 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy