Taisyklinga Laikysena

Skaitymo laikas: 6 – 10 min.

2310140710 b296bf8579 m Taisyklinga LaikysenaSvajojame, kad mūsų vaikai užaugtų sveiki, stiprūs ir tiesūs kaip styga. Deja, vis daugiau ikimokyklinio amžiaus vaikų ir pradinukų kenčia dėl netaisyklingos laikysenos, plokščių pėdų, antsvorio… Kodėl? Nes laisvalaikį leidžia ne žaidimų aikštelėje ar sporto salėje, o prie televizoriaus ir kompiuterio ekranų. Be to, prie stalo sėdi susikūprinę, persikreipę…

Vaikystėje plokščiapėdystė vystosi dėl silpnų pėdos kaulų, raumenų ir raiščių. Pėda neatlaiko kūno masės, todėl jos skliautas ima mažėti. Mažylių negalima pernelyg anksti mokyti vaikščioti, taip pat labai svarbu, kad pirmieji jų batukai būtų kietu padu ir neaukšta pakulne (2-3 cm). Vaikams iki trejų metų amžiaus būdinga fiziologinė plokščiapėdystė, dar vadinama elastine, kurios ankstyvoje vaikystėje, esant putliai pėdai, galima ir nepastebėti.

Fiziologinė plokščiapėdystė paprastai negydoma, nes vaikui augant, pėdos pamažu taisosi ir labiausiai pagerėja sulaukus ketverių metų. Nereikėtų pamiršti, kad plokščiapėdystė gali būti ir paveldima liga. Ar jūsų mažylis – plokščiapėdis? Namie galite patikrinti taip: vaiko pėdas patepkite vazelinu, guašu arba sudrėkinkite vandeniu, tada paprašykite, kad atsistotų ant popieriaus lapo. Tose vietose, kur pėdos remsis į grindis, liks jų atspaudai. Jeigu jie neturės išėmų, būdingų sveikoms kojoms arba jos bus labai mažos, verta sunerimti. Įtarti plokščiapėdystę galima ir tada, jeigu mažylis dažnai skundžiasi kojų nuovargiu, pėdų ir blauzdų skausmais, jo eisena nerangi, kojų pirštai iškrypę ar plaktuko formos, pėdos išorinis kraštas pakeltas ir kt.

Plokščiapėdystę labai svarbu laiku pastebėti. Mat juo  anksčiau pastebima problema, juo lengviau ir greičiau ją galima įveikti. Jeigu liga įsisenėja, kovoti su ja tenka ne vienus metus.

Padeda masažai, specialus apavas ir… smagi mankštelė.Reguliariai atliekant specialius kineziterapinius pratimus, stiprėja pėdos ir blauzdų raumenys, raiščiai, didėja pėdos skliautas, slopsta kojų skausmas, tampa lengvesnė ir grakštesnė mažylio eisena. Specialistas ne tik sudarys individualią mankštos programą (atsižvelgdamas į vaiko amžių, pėdų būklę ir kt.), bet ir padės taisyklingai atlikti visus pratimus, stebės ligos eigą, o jeigu reikės, programą pakoreguos. Ir, be abejo, su kineziterapeutu bet kada galima pasikonsultuoti.

5770593896 49e66a14aa m Taisyklinga LaikysenaŽmogaus kūnas nėra idealiai simetriškas, o sveikas stuburas nėra visiškai tiesus, jeigu žiūrėsime iš šono. Jis mažumėlę išlinkęs į priekį kaklo srityje ir apatinėje dalyje, taip pat į nugarą krūtinės aukštyje. Taigi vieni vaikai labiau palinkę, kiti – kumptelėję. Dažnai netobulą stuburo formą vaikas paveldi iš tėvų, bet įpročiu tapusi taisyklinga laikysena paslepia paveldėtus trūkumus. Laikysenos formavimuisi itin reikšmingas vaikų miego ir judėjimo režimas, raumenų jėgos išlavėjimas. Vaikų raumenys yra palyginti nestiprūs ir greitai nusilpsta, ypač jiems ilgai būnant viena poza (štai kodėl mažyliai nenustygsta vienoje vietoje). Labai svarbu ugdyti taisyklingą stovėjimo ir vaikščiojimo pozą, nuolat vaikui priminti, kad išsitiestų, suglaustų mentes, pakeltų galvą, įtrauktų pilvą, nesėdėtų susikūprinęs, persikreipęs.

Taip pat svarbu pasirūpinti, kad mažylis kuo daugiau judėtų, sportuotų, o jo baldai atitiktų ūgį.

Stuburas auga du kartus gyvenime: 4-6 metų mergaičių, 6-8 metų berniukų ir paauglystėje. Būtent ikimokyklinio amžiaus vaikams dažniausiai nustatoma ydinga laikysena, nes nevienodu tempu auga stuburas, raumenys ir raiščiai, kurie išlaiko stuburą.

Kokia laikysena taisyklinga? Pastatykite vaiką prie sienos, kad ją liestų ir vienoje vertikalioje linijoje būtų jo pakaušis, pečiai, užpakalis, blauzdos ir kulnai. Taip vaikas ir turėtų vaikščiotu – tik, žinoma, neįsitempęs, o atsipalaidavęs.

Netgi jei jums atrodo, kad vaikas neturi jokių bėdų dėl laikysenos, o jo stuburas tiesus it styga – nevenkite pasitikrinti bent profilaktiškai. Ydingą laikyseną ir patiems tėvams nesunku pastebėti: jeigu yra sutrikimų, vaiko galva būna truputį pakreipta į stuburo iškrypimo pusę, abiejų pečių kampai, stovint tiesiai, būna nevienodo aukščio, pilvas ir mentės -atsikišusios, stuburo linija eina ne tiesiai per nugaros vidurį.

Laikyseną galima išgelbėti! Vaiko laikysena priklauso nuo raumenų stiprumo ir išsivystymo, todėl viena svarbiausių užduočių -sustiprinti nugaros ir pilvo raumenis. Jeigu mažylio laikysena netaisyklinga, paprastai vieni raumenys būna silpni ir pertempti, o kiti – per daug įsitempę. Tokiu atveju parenkami specialūs pratimai, kurie padeda vienus nugaros raumenis sustiprinti, o kitus – ištempti. Be to, kineziterapeutas ne tik parodo ir padeda vaikui atlikti pratimus, bet ir pataria, kaip taisyklingai sėdėti, atlikti tam tikrus “buitinius” judesius, kad stuburas būtų kuo mažiau žalojamas.

6424077049 b55f165ec5 m Taisyklinga LaikysenaTikrai neverta tikėtis, kad ydinga vaiko laikysena taps taisyklinga, o pėdų skliautas ims didėti be jokių pastangų. Tačiau ir baimintis, kad šios bėdos -neišsprendžiamos, nereikėtų. Tai padaryti galima reguliariai atliekant specialius pratimus. Svarbiausia – vaikus sudominti, kad mankštintis jiems nenusibostų.

Jeigu laikysena netaisyklinga atliekami tokie pratimai.
1. Pratimas su kamuoliu.
Atsisėdama ant kamuolio, kojos ant grindų, keliai – pečių plotyje. Kojomis lėtai “iriamasi” į priekį tol, kol kamuolys atsiduria po mentėmis. Nugara turi išlikti tiesi, kojos -sulenktos per kelius. Rankas galima laikyti prie šonų arba sudėti ant pilvo. Ramiai ir ritmingai kvėpuojant ištiesiama viena koja ir tokia poza išbūnama 3-5 s. Tada pratimas pakartojamas kita koja. Iš viso jį reikia atlikti tris sykius po 10 kartų.

2. Plaukimas “varlyte”. Atsigulama ant pilvo. Nugara tiesi, galva šiek tiek pakelta, kojos – pečių lygyje, rankos – prie šonų. įkvepiant rankomis mojama į priekį taip, kaip plaukiant “varlyte”. Iškvepiant grįžtama į pradinę padėtį. Kartojama tris sykius po 10 kartų. Pratimas stiprina pečių juostą, viršutinius nugaros raumenis, ypač tinka vaikams, linkusiems kūprintis.

3. Rankos ir kojos kėlimas. Pradinė padėtis – klūpoma ant grindų, rankomis remiamasi į jas. Vienu metu iškeliama ištiesta kairė koja ir dešinė ranka (galūnės turi būti lygiagrečios grindims). “Sustingus” tokia poza išbūnama 3-5 s. Grįžtama į pradinę padėtį, tada pratimas kartojamas keliant dešinę koją ir kairę ranką. Kvėpuojama ramiai ir ritmingai. Kartojama tris sykius po 8 kartus. Atliekant šį pratimą, “dirba” vidiniai nugaros raumenys, kurie palaiko stuburą.

4. “Katė”. Klūpoma ant grindų “keturiomis”. Rankomis remiamasi į grindis, nugara tiesi. įkvepiant nugara kiek įmanoma labiau išriečiama į viršų kaip besirąžančios katės, o galva nuleidžiama žemyn, iškvepiant nugara išriečiama žemyn, o galva pakeliama aukštyn. Tada lėtai grįžtama į pradinę padėtį. Kartojama tris sykius po 12 kartų. Pratimas stiprina viršutinius ir apatinius nugaros raumenis, koreguoja laikyseną.

Pratimai plokščiapadžiams

Piešimas… kojomis.
Pratimas atliekamas basomis kojomis. Ant grindų padedamas popieriaus lapas. Tada dviem kojų pirštais suimamas ir suspaudžiamas rašiklis, flomasteris ar pieštukas Ir ant lapo bandoma ką nors nupiešti. Kuo mažajam dailininkui ilgiau pavyksta tai daryti, tuo geriau. Piešimui kojomis rekomenduojama rasti laiko tris keturis kartus per savaitę.

Lazdos ridenimas. Atsisėdama ant kėdės arba kamuolio ir basomis pėdomis ridenama sunkoka lazda. Tokį pratimą rekomenduojama atlikti kuo ilgiau arba … kol vaikui labai nenusibosta. Namie, jeigu neturima lazdos, galima ridenti ir storesnę virvę.

  1. , ,

PrastaiPuiku (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

Informuoti, kai atsiras naujas komentaras. Užsisakyti pranešimus