Teisinga Mityba

Skaitymo laikas: 4 – 6 min.

tomato sans aquaĮsidėmėkite: kaip patiekiate maistą ir kaip jį valgote ne mažiau reikšminga nei tai, ką valgote.

Mitybos režimas
Žmogaus organizmas – sudėtingas darniai veikiantis mechanizmas: vienu paros metu jis pasisavina iš maisto vertingąsias medžiagas, kitu metu šalina tai, kas nereikalinga. Kad mūsų organizmas visada sklandžiai funkcionuotų, būtina paisyti jo ritmo. 4-12 val. organizmas šalina nereikalingas suvirškinto maisto atliekas.
12-20 val. virškina maistą, todėl rekomenduojama valgyti tik šiomis valandomis. • 20-4 val. organizmas ilsisi ir pasisavina su maistu gautas naudingąsias medžiagas.

Taigi pusryčiams išgerkite stiklinę vandens ar natūralių sulčių, suvalgykite obuolį ar bananą, sukrimskite riekelę rupios duonos. Vidurdienį pavalgykite sočiau, o vakare tik užkąskite. Paskutinį kartą valgykite likus 3 valandoms iki miego.Pasirūpinkite tinkama aplinka ir gera kompanija. Valgykite tvarkingoje, malonioje ir ramioje aplinkoje. Pasistenkite sėdėti prie vieno stalo tik su tais žmonėmis, kurie jums patinka. Triukšmas, valgymas atsistojus, skaitant ar žiūrint televizorių trukdo virškinimui kaip ir įtampa, pyktis ar liūdesys. Atminkite, dvasinė ramybė mūsų virškinimą veikia kur kas geriau nei virškinimą gerinantys vaistai. Valgydama nesiblaškykite, pasistenkite sukoncentruoti dėmesį į maistą: jo vaizdą, kvapą, skonį. Įsivaizduokite, kad valgymas – ne tik būdas numalšinti alkį, bet ir ritualas, kurio metu pasistiprina jūsų kūnas, siela ir protas.

Feeling spicy...Didelės lėkštės atrodo stilingai, bet skatina mus suvalgyti net 40 proc. daugiau maisto. Tikra tiesa, kad pirmiausia valgome akimis. Todėl valgydami iš mažos lėkštės, kuri atrodo beveik pilna, greičiau pasisotiname nei valgydami iš pustuštės didelės lėkštės, nors abejose lėkštėse patiekto maisto kiekis yra visiškai vienodas. Taigi išvalgę mažą lėkštutę pasijusime sotūs, o pavalgę iš didelės lėkštės norėsime pakartoti. Tą patį galima pasakyti ir apie gėrimų taures. Gerdami iš plačių žemų stiklinių ar bokalų, vėliau pajuntame saiką nei gurkšnodami gėrimą iš siaurų aukštų taurių.

Didelėse lėkštėse ir dubenyse tiekite tik salotas ir vaisius. Sriubą ir antrąjį patiekalą neškite į stalą patiektus mažose lėkštėse – kiekvienam po porciją. Jei ant stalo stovės sriubinė ar didelis dubuo su garuojančiais didžkukuliais, šeimos nariams tikrai bus nelengva laiku sustoti. Mūsų akys nori, kol mato, o sotumas pajuntamas gerokai vėliau. Prisėdę prie gardžiais patiekalais nukloto stalo, pamirštame produktų derinimo principus ir saiko jausmą. Tokie šeimos pietūs paprastai baigiasi persivalgymu ir sutrikusiu virškinimu.

lemony goodnessPagal suderintos mitybos principus, per dieną turėtume suvalgyti 6-11 porcijų* neriebių ir nesaldžių grūdų ir kruopų gaminių, 5-9 porcijas vaisių ir daržovių ir tik 2-3 porcijas pieno produktų, mėsos, žuvies, kiaušinių, ankštinių kultūrų ir riešutų. Vadovaudamasi šiais nurodymais, padalykite lėkštę į tris dalis ir pamėginkite įsivaizduoti, kiek vietos joje turėtų užimti anksčiau išvardyti produktai. Taigi jūsų pietų lėkštėje turėtų būti daug daržovių, duonos arba kruopų ir nedidelis gabalėlis mėsos ar žuvies.
*Viena porcija yra santykinis produkto kiekis, pavyzdžiui, duonos riekė, obuolys, stiklinė pieno, 100 g mėsos ar žuvies.

Valgykite tik tada, kai išties jaučiate alkį. Jei užkandžiaujate būdami sotūs, apsunkinate virškinimą. Valgydama trečdalį skrandžio užpildykite kietu maistu, trečdalį – skysčiu, o likusią dalį palikite tuščią. Vienu kartu suvalgykite ne daugiau nei telpa dviejose suglaustose jūsų saujose. Valgydami neskubėkite, bet ir nevalgykite per lėtai. Tiek skubėjimas, tiek delsimas kenkia virškinimui. Gerai sukramtykite maistą: kiekvieną kąsnį – mažiausiai 32 kartus. Gerdami gėrimus, juos taip pat „sukramtykite”. Vadovaukitės posakiu: „Kietą išgerk (vadinasi, sukramtyk taip, kad jis taptų skystu), o skystą sukramtyk.” Tie, kurie kemša greitai ir nekramtydami, prisėdę prie stalo suvalgo 2-3 kartus daugiau. 20 minučių – tiek praeina laiko, kol mūsų smegenys gauna signalą, kad esame sotūs, todėl pakilti nuo stalo turėtume anksčiau nei pajuntame sotumą.

PrastaiPuiku (No Ratings Yet)
Loading...
  1. , , , , , , , , , ,

Jūsų komentaras:

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Patarimų Archyvas
© 2009-2018 ValdoPatarimai.lt Visos teisės saugomos.
Pateiktą informaciją draudžiama kopijuoti ir skelbti kitose svetainėse.
Privacy policy